Dołączam się do gratulacji kolegi Svena. Zarząd Waszego lotniska świeci przykładem, że pracę poznaje się po efektach. Dobra robota.
Dołączam się do gratulacji kolegi Svena. Zarząd Waszego lotniska świeci przykładem, że pracę poznaje się po efektach. Dobra robota.
Garść informacji
Wizz Air uruchomi we wrześniu bazę operacyjną w Porcie Lotniczym Lublin. Będzie to szósta baza w Polsce, a 21. na świecie, w której umieszczane są samoloty tego węgierskiego przewoźnika. Wizz Air zwiększy też ofertę lotów z Lublina.
„To decyzja czysto biznesowa, składa się na nią wiele czynników – m.in warunki pogodowe, koszty funkcjonowania, potencjał regionu, potrzeby pasażerów. Dokonaliśmy analizy i podjęliśmy decyzję, że ta baza powinna być w Lublinie” - powiedział w środę na konferencji prasowej w Porcie Lotniczym Lublin dyrektor handlowy Wizz Air Gyoergy Abran. Na lubelskim lotnisku bazować będzie jeden samolot Wizz Air - Airbus A-320.
Z ulokowaniem bazy w Porcie Lotniczym Lublin wiąże się także uruchomienie, od połowy września, nowych połączeń z Lublina do Brukseli, do Doncaster-Shieffield (Anglia) oraz do Glasgow (Szkocja). Zwiększona będzie też częstotliwość lotów obecnie prowadzonych przez Wizz Air z Lublina: do Londynu - z pięciu do siedmiu tygodniowo, oraz do Oslo - z trzech do czterech tygodniowo (od grudnia).
Samolot bazowany w Lublinie ma obsługiwać loty nawet na trzech kierunkach dziennie.
Wizz Air w roku 2014 r. przewiózł z Lublina 81 tys. pasażerów (W Polsce było to 4,67 mln, na świecie - 15,8 mln). W 2015 r. Wizz Air planuje przewieźć z lubelskiego lotniska ponad 200 tys. osób.
Wizz Air posiada w sumie 55 samolotów Airbus A320. Lubelskie lotnisko będzie 21. bazą tego przewoźnika na świecie. Po jej uruchomieniu w Polsce bazować będzie łącznie 20 samolotów Wizz Air: w Gdańsku - 6, w Warszawie - 5, w Katowicach - 5, w Poznaniu -2, we Wrocławiu -1, w Lublinie - 1.
Abran powiedział, że uruchomienie bazy generuje bezpośrednio ok. 35 nowych miejsc pracy, ale miejsca pracy powstają także pośrednio wraz z rozwojem lotniska. „Według rozmaitych danych port obsługujący ok. miliona pasażerów rocznie generuje blisko tysiąc miejsc pracy wokół lotniska m.in. w sektorze usług, transportu” - powiedział.
Utworzenie bazy przewoźnika to szansa na rozwój lotniska – uważa dyrektor ds. handlowych Portu Lotniczego Lublin Ireneusz Dylczyk. „Uruchomienie operacji bazowych to uruchomienie około trzech rotacji na dobę. To wydłuża godziny pracy lotniska, co z kolei poprawia jego dostępność m.in dla innych przewoźników” – powiedział.
Port Lotniczy Lublin, wybudowany w podlubelskim Świdniku, otwarto w grudniu 2012 r. Jego budowa kosztowała 476 mln zł, z czego 144,5 mln zł pokryła dotacja z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Lotnisko zbudowano na przestrzeni 300 ha; pas startowy ma 2,5 km długości. Terminal o powierzchni 11 tys. m kw. przystosowany jest do obsługi miliona pasażerów rocznie.
W ubiegłym roku lotnisko obsłużyło 187,5 tys. pasażerów, a w 2013 - 189,7 tys. Spadek liczby pasażerów wynikał m.in. z zawieszenia przez linie Ryanair popularnych połączeń do Liverpoolu i Dublina.
Obecnie z Lublina samoloty latają Frankfurtu, Oslo i na dwa lotniska do Londynu. Od maja tego roku Wizz Air rozpocznie loty do Sztokholmu, natomiast od października Ryanair przywróci połączenie z Dublinem. Ryanair ma też zwiększyć liczbę połączeń z lotniskiem Stansted w Londynie z trzech do czterech w tygodniu, a Lufthansa ma częściej latać do Frankfurtu - trzy razy w tygodniu zamiast dwu.
Marszałek woj. lubelskiego Sławomir Sosnowski ujawnił niedawno, że ma "nieoficjalne informacje" o zamiarze zmniejszenia przez Komisję Europejską dotacji do budowy lotniska, m.in. z powodu zbyt małej liczby pasażerów oraz niedostosowania jego wielkości do potrzeb, m.in. ma zbyt długi pas startowy. Korekta może wynieść 20 proc. przyznanego wsparcia.
Sosnowski uważa, że nie ma podstaw do korekty i deklaruje zabiegi w KE o niedopuszczenie do zmniejszenia dofinansowania. Utworzenie bazy Wizz Air i plany rozwojowe tej firmy związane z lotniskiem, to zdaniem marszałka może być argument do przekonania KE. „Ta informacja jest mi potrzebna. Prowadzę nieprzerwanie rozmowy z Komisją Europejską na temat naszego lotniska” – powiedział.
PAP
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Gratulacje, dobra i efektywna robota! ;-)
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Świetna wiadomość. Gratuluje wszystkim, którzy na to zapracowali. Teraz pozostaje trzymać mocno kciuki, żeby nowe połączenia okazały się strzałem w dziesiątkę.
WOW!!! Gratulacje! Jak zawsze trzymam kciuki za LUZ!![]()
Wg informacji jakie umieściło PLL na routesonline ILS ma byc podniesiony do cat II od zimy 2015/16.
Lublin Airport :: RoutesonlineOur strengths:
Lublin City 343 000 inhabitants
Lublin Metro area 652 642 inhabitants [Eurostat Larger Urban Zone 2004]
618 000 inhabitants within 30 minutes drive from/to the airport
1,3 million people in radius of 60 minutes drive from/to the airport
4,9 million inhabitants in Lublin Airport Catchment Area (radius of 2hrs drive from the airport, including city of Kovel in Ukraine and Brest in Belarus);
with its own integrated railway station gives an easy access from various locations within the region
located just 15 minutes drive to the city center
direct access to expressway S17/S19
attractive business and city break destination, 2 UNESCO World Heritage sites;
over 3 million visitors in town;
ultra low airport costs, own handling facilities
ILS CAT I (CAT II to be fully operational from Winter 15/16 season)
fire category VII (higher categories on request)
very attractive incentive programme for new routes or/and base carriers
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Na szczęście informacje z tego artykułu nie potwierdziły się.
Nowe inwestycje w Porcie Lotniczym Lublin. Ma byÄ niezaleĹźny od Rzeszowa - Kurierlubelski.plNajważniejszym udogodnieniem ma być ILS, czyli radiowy system nawigacyjny, który wspomaga bezpieczne lądowanie samolotu w trudnych warunkach atmosferycznych. ILS działa na lubelskim lotnisku od października 2013 roku w kategorii I (umożliwia lądowanie, gdy widzialność jest nie mniejsza niż 800 metrów). Trwają zabiegi o podniesienie go do kategorii II (widzialność co najmniej 350 metrów). - Urządzenie jest przystosowane do pracy w wyższej kategorii, podobnie infrastruktura lotniska. Muszą jeszcze powstać dodatkowe instrukcje a pracownicy muszą przejść szkolenia – tłumaczy Krzowski. Prawdopodobnie przygotowania do wdrożenia ILS II kategorii ruszą w lipcu.
No i z SSC:
Ciekawy jestem czy to lotnisko jest rentowne. Nie zrozumcie mnie źle, sam fakt jego istnienia bardzo mnie cieszy tylko jest interesującym czy lotniska dla miast tej wielkości są już w tym kraju rentowne.
Nie, i jeszcze długo nie będzie.
Lotnisko Lublin: Ryanair planuje nowe loty zÂ_Lublina | Lublin, Lubelskie, Lubelszczyzna - wiadomoĹci, informacje, aktualnoĹci, artykuĹy, wydarzeniaLotnisko Lublin: Ryanair planuje nowe loty z Lublina
Uruchomienie nowych połączeń z Lublina planują linie lotnicze Ryanair. Można się ich spodziewać najwcześniej w połowie przyszłego roku. Wszystko zależy od dostaw nowych samolotów dla irlandzkiego przewoźnika.
Ryanair z lubelskiego lotniska lata obecnie do Londynu Stansted. 25 października wznowi połączenia do Dublina, a bilety można już kupować w systemie rezerwacyjnym linii.
– Złożyliśmy zamówienia na 380 samolotów, które będą odbierane do 2024 roku i do tego czasu zakładamy wzrost liczby pasażerów do 160 milionów rocznie. Część tego wzrostu powinna mieć miejsce w Lublinie – mówi Juliusz Komorek, dyrektor ds. regulacyjnych i prawnych Ryanair.
– Wierzymy, że to lotnisko jest potrzebne, co potwierdzają dotychczasowe rezerwacje na dwie oferowane przez nas trasy. W samym Lublinie mieszka 350 tys. osób, a w regionie prawie dwa miliony. W pobliżu nie ma dużej konkurencji, bo Warszawa i Rzeszów są na tyle daleko, że przy ciekawej siatce połączeń nie ma powodu, by ktoś jechał dwie godziny samochodem i leciał z innego miasta. Od przyszłego roku, gdy nasza flota zacznie rosnąć, chcielibyśmy się tu szybciej rozwijać – dodaje.
W grę wchodzą mające głównie charakter biznesowy połączenia do Mediolanu, Paryża oraz na inne lotniska na Wyspach Brytyjskich. – Drugim kierunkiem byłyby trasy wakacyjne. Tu bierzemy pod uwagę Grecję, która jest atrakcyjna pod względem turystycznym – mówi dyr. Komorek.
Ryanair zakłada, że w tym roku w Lublinie obsłuży 75 tys. pasażerów, czyli o 10 tys. więcej niż przed rokiem. W ciągu dwóch–trzech lat przewoźnik planuje podwoić przewidywany na ten rok wynik.
Niepotwierdzone informacje na temat zastępstwa dla LH od S17, planach nowego połączenia Wizza z papierowego wydania Dziennika Wschodniego:
![]()
http://www.pasazer.com/mobi/news/311...barcelony.html
Wg pudelka Barcelona od grudnia. Gratulacje. Ktoś wie czy Smallplanet wchodzi na regularne rejsy czy jest to mix czarter?
Ups. .. Już widzę że to mix czarter.
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 17-08-2016 o 11:53
Pozdrawiam
STYRO
Fito & Fitipaldis - Jaram się! Udało mi się kupić bilety - grudniu przybywaj! ...
Nowe poĹÄ czenie z lotniska Lublin. Polecimy do Barcelony - Dziennik WschodniCeny mają zaczynać się od 199 zł.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
W/g zapowiedzi tej stronki Równe i Kijów lada moment z Lublina
Đакио нОвŃĐľ авиаŃоКŃŃ ĐˇĐ°ĐżŃŃŃŃŃ Đ´ĐťŃ ŃĐşŃаинŃов в нОвОП ŃоСОно. ĐĄŃоди ĐżŃĐžŃогО, ŃопоŃŃ ĐźĐžĐśĐ˝Đž ĐąŃĐ´ĐľŃ ĐťĐľŃаŃŃ Đ˛ ĐŃŃŃавŃ, ĐОпонгагон, ĐŃдапоŃŃ Đ¸ ĐВ "Браво" направлением осени номер один назвали Люблин. "Уже в конце сентября мы запустим рейсы в Люблин – и из Киева (Жулян) и Ровно.Стартуем с трех рейсов в неделю, затем будем смотреть по интересу потенциальных пассажиров. По цене и расписанию пока не готов давать информацию, мы в стадии переговоров"
Port Lotniczy Równe (a w zasadzie Bravo Airways) oficjalnie otrzymał pozwolenie na loty do Lublina. Pierwszych rejsów można oczekiwać od początku 2017 roku: ĐвŃаŃĐľĐšŃ Đ_Ńвно-ĐŃйНŃĐ˝ | ĐĐľŃОпОŃŃ Đ_Ńвно
W artykule jest również informacja o tym, że Ukraińcy starają się o środki na modernizację lotniska, by mogło ono obsługiwać Boeingi.
Loty z Lublina do Barcelony. Nowe poĹÄ czenie wystartuje z opóźnieniem - Kurierlubelski.plTeraz jednak przewoźnik zmienił plany.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Zakładki