Jak widać kryzys odbija się także na AZM:
Aeroklub Ziemi Mazowieckiej - Aeroklub Płock: Cennik AZM 2009
Jest też dobra wiadomość - aeroklub organizuje szkolenie na Ultralightach!
Jakoś tak tu o Płocku cichutko, więc postanowiłem napisać kilka słów o naszym Kostrogaju.
Lotnisko powstało w 1928 roku. W okresie II Wojny Światowej, było użytkowane przez Niemców. W 1944 roku spadły trzy bomby, skutki bombardowania są odczuwane po dziś, leje zostały zasypane piaskiem, lecz nie przeszkadza to w trakcie operacji lotniczych.
W latach 1952-57 lotnisko było wykorzystywane do szkolenia spadochroniarzy.
Więcej o historii lotniska:
Aeroklub Ziemi Mazowieckiej - Wikipedia, wolna encyklopedia
Lotnisko Płock - Wikipedia, wolna encyklopedia
Aktualnie Aeroklub posiada 3 hangary, w tym jeden duży dla szyboli i dwa mniejsze na samoloty. Jest też budynek administracji(w dość opłakanym stanie, ale czuć atmosferę), warsztat i starego grilla, który raczej nie nadaje się na pieczenie kiełbasek.
Częstotliwości to:
122.800 - Płock KWADRAT
122.800 - Płock AERO(gdy nie odbywają się loty).
Dwa pasy startowe o kierunkach 13/31 i 08/26. Pierwszy ma wymiary 680x300 metrów, a drugi 550x250m. Zazwyczaj korzystamy z pasa 31. W okolicy lotniska kilka kominów i Orlen, czyli strefa zakazana EPP7!
Paliwo AVGAS100LL po uzgodnieniu z Aeroklubem. Możliwość darmowego hangarowania.
Aeroklub organizuje szkolenie PPL(A) i PL(G). Do szkolenia PPL posiadamy samoloty Zlin-142, Zlin-42(aktualnie nielotny), Zlin-526(w remoncie) i Wilgi. Do PL(G) mamy 2 Bociany i Puchacza.
Ogólnie Aeroklub posiada:
PZL Wilga 35A(SP-AHW, SP-AGE)
PZL Wilga 80(SP-EBT)
PZL Wilga 2000(SP-ORL)
Zlin-42(SP-ALF)
Zlin-526F(SP-CTB)
Zlin-142(SP-ATX - umowa z właścicielem prywatnym)
PZL 101 Gawron(SP-CKM - niesprawny)
2x SZD-9bis Bocian
4x SZD-30 Pirat
1x Puchatek
2x Jantary
1x Puchacz
2x Juniory
Strona Aeroklubu:
Aeroklub Ziemi Mazowieckiej - Aeroklub Płock
Od dobrych kilku lat próbujemy przeforsować w Urzędzie Miasta projekt rozbudowy lotniska, czyli pas betonowy 1000 metrów na kierunkach, mniej więcej, 09/27, droga kołowania, płyta, stacja benzynowa i zabudowania Aeroklubu.
Tutaj obszerniej:
Tygodnik Płocki - wydanie internetowe - Kiedy będzie lotnisko?
Dwa tygodnie temu miałem okazję zapytać przewodniczącego rady miasta Tomasza Korgę o lotnisko. Niestety powiedział, że ULC uważa iż jest to zbyt mała powierzchnia i chce wyrzucić lotnisko za miasto. Taki ULC jakie państwo...
Zdjęcia:
Picasa Web Albums - Dominik
Picasa Web Albums - Pavlik - LZZS2009
Do sezonu!
Dominik.
Jak widać kryzys odbija się także na AZM:
Aeroklub Ziemi Mazowieckiej - Aeroklub Płock: Cennik AZM 2009
Jest też dobra wiadomość - aeroklub organizuje szkolenie na Ultralightach!
Witam!
A już 20 czerwca 2009 na EPPL odbędzie się III (?) Piknik Lotniczy. Może post nadawałby się bardziej do tematu "Pokazy Lotnicze", jednak póki co, nie mam więcej informacji.
Pozdrawiam
Wreszcie jakieś dobre wiadomości![]()
Płock chce lotniskaPłock chce lotniska
W sobotę startuje Trzeci Piknik Lotniczy - impreza, która początkowo miała przypomnieć, jak długie są tradycje "płockich skrzydeł". Teraz zaczyna przypominać, że czas na modernizację lotniska przy Bielskiej.
Pierwszy piknik zorganizowany został z okazji 75-lecia istnienia lotniska i 50-lecia Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej. Był imprezą przygotowaną z bardzo dużym rozmachem. Podobnie było rok temu. Jeśli jutro tylko dopisze pogoda i program trzeciego pikniku zostanie zrealizowany - ta impreza z powodzeniem przekształcić się może w wielki festyn lotniczy.
Oto dlaczego - jutro na lotnisku przy Bielskiej wśród samolotów historycznych zobaczymy najprawdziwszego messerschmitta Me-109 z drugiej wojny światowej, a wśród najnowszych maszyn - pokaz akrobatyczny Grupy Żelazny. A do tego 50 zabytkowych mercedesów, które przyjadą na VI zlot tych pojazdów "Mercedesem po Wiśle".
Organizatorem imprezy jest Aeroklub Ziemi Mazowieckiej (partnerem - Izba Gospodarcza Regionu Płockiego), który coraz częściej przypomina, że na jego potrzeby trawiaste lotnisko wystarczy, ale coraz częściej małe samoloty stają się dla zamożnych ludzi tym, czym do niedawna były luksusowe samochody. I coraz częściej te awionetki lądują w Płocku.
Z wyjaśnień dyrektora Aeroklubu Sławomira Adamkowskiego wynika, że AZM wykonał własną symulację inwestycji. Mówi ona, że budowa nowoczesnego, małego oczywiście, portu lotniczego w Płocku nie jest nierealna. Koszt wykonania betonowego pasa o długości 1,2 km, z którego mogłyby korzystać 40-osobowe samoloty (tzw. małej komunikacji) oraz ogrodzenia i zniwelowania terenu może wynieść do 25 mln zł. Zmieściłyby się też budynki do obsługi ruchu lotniczego, hangary.
- To wstępne opracowanie, ale mówi ono, że nie mamy do czynienia z zabójczymi kwotami - powiedział Sławomir Adamkowski. - A nowoczesne lotnisko niesie dużo korzyści dla płocczan.
- Podnosi również prestiż miasta - uważa przewodnicząca komisji inwestycji w płockiej radzie miasta Barbara Smardzewska-Czmiel i podkreśla, że w budżecie Płocka jest 100 tys. zł na koncepcję i projekt takiego obiektu. - Ułatwiłoby ono nam kontakty z inwestorami, choć chcemy, by obiekt miał bardziej charakter sportowo-rekreacyjny. Co oczywiście nie wyklucza lądowania małych samolotów. Na pewno nikt nie kwestionuje potrzeby budowy nowego lotniska. Zobaczymy, co z tego wyjdzie, ale na pewno projektu nie będziemy robić dla sztuki - dodaje.
Mirosław Milewski okazywał zainteresowanie lotniskiem i deklarował inwestycję od pierwszych godzin zdobycia fotela prezydent Płocka, czyli od końca 2002 roku. Potwierdził swoje zamiary w programie wyborczym przygotowanej na elekcję w 2006 roku - czyli książce "Płock 2011". Problem polega na tym, że do końca kadencji zostało już tylko 1,5 roku. Trochę mało czasu jak na zrealizowanie obietnic wyborczych.
Na pewno na lotnisku jest coraz więcej życia i imprez (pod koniec września odbędzie się np. Święto Latawca o puchar prezesa Peklimaru), swoje znaczenia ma też powstała tu stacja Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Na razie AZM dysponuje pracą dyplomową Agaty Chrobocińskiej, która pokazuje, jak mógłby wyglądać nowy port lotniczy w Płocku. To wspólna wizja, która uwzględnia realia budowy tego obiektu.
Źródło: Gazeta Wyborcza Płock
I taki news.
AZM zakupił Jantara 2B i Cessnę 150 (SP-NID). Oba statki powietrzne już sprawne.
Znana jest data kolejnego Pikniku Lotniczego, który odbędzie się w Płocku - 20 czerwca 2010 roku. Do zobaczenia.
Pozdrawiam
Nie wiedziałem gdzie wstawić, ale jako że lądowisko i baza LPR jest obok aeroklubu to wstawiam tu:
z wczorajszych ćwiczeń
więcej u mnie na stronie
Przed chwilą usłyszałem i zobaczyłem "Zulu Zulu Bravo", który zrobił krąg i odszedł w stronę Sochaczewa. Samolot pod spodem biały zdaje się jednopłatowiecCzy ktoś ma pojęcie co to mogło być? Taki mały rebus
![]()
No też myślałem, że to był ten ZZB, lecz brzuch miał cały biały (na moje oko)
Mam do was pytanko - wybieram się szlakiem Wisły i chętnie zahaczyłbym o Płock, ale mam pewne obawy. Będę leciał Cessną 172S z pełnym załadunkiem, a pas jest jednak względnie krótki. Macie jakieś doświadczenia w lądowaniu C172 na tym lotnisku? Czy nawierzchnia jest względnie równa? Podobno na krzyżówce pasów jest jakaś dziura... Czy na miejscu można napić się kawy, albo jakoś miło spędzić pół gozinki?![]()
W uzyciu wyłącznie połowa pasa 13/31, katapulty sa mocno wyrównane.
Reszta w gesti umiejętności. Kawa pewnie się znajdzie w aeroklubie...
Szerokości, bo połowa przechodziła ostatnio renowację.
Punkt orientacyjny
Widać też góry użytkowany pas (połowę)
![]()
Zakładki