VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 2 z 22 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 440
Like Tree174Likes

Wątek: Radom Sadków (EPRA)

  1. #21

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPRA
    Pozdrawiam.
     

  2. #22
    Awatar gk4763

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    RADOM

    Domyślnie

    Wizja piękna tylko chyba długo pozostanie niespełniona,może nasze prawnuki doczekają tego
    IC-R5
     

  3. #23
    Awatar maciekEPRA

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Dobrze powiedziane "może"
     

  4. #24
    Awatar kosi

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Film video został usunięty przez użytkownika.
    Swoją drogą trochę przesadzili z tymi A-340 na płycie
     

  5. #25
    Awatar gk4763

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    RADOM

    Domyślnie Szansa?

    Sadków będzie portem wspomagającym dla warszawskiego Okęcia podczas Euro 2012. Radomskie lotnisko przyjmie niewielkie samoloty pasażerskie

    Przedstawiciele spółki Port Lotniczy Radom uczestniczyli już oficjalnie w spotkaniach związanych z organizacją turnieju UEFA Euro 2012. Ostatnie dotyczyło zabezpieczenia medycznego.

    - Zrobiliśmy prezentację naszych możliwości, współpracy ze szpitalami. Wypadła bardzo dobrze - informuje Łukasz Skorupski ze spółki Port Lotniczy Radom.

    Radomski Sadków był na liście rozważanych lotnisk zapasowych dla warszawskiego Okęcia.

    Lotniska zapasowe będą służyć jako miejsca lądowania samolotów z kibicami, którzy następnie zostaną przewiezieni na stadiony, a także jako ewentualne miejsca postoju i parkowania pustych samolotów po wysadzeniu kibiców na lotniskach w miastach - gospodarzach mistrzostw. Mają wspomagać sześć głównych lotnisk na podstawie korzystnego położenia geograficznego, powiązań komunikacyjnych oraz sprzyjających warunków nawigacyjnych. Wizytatorzy z ramienia UEFA zdecydowali jednak, że port lotniczy w Łodzi najlepiej spełnia warunki stawiane lotniskom zapasowym. Nam przydzielono rolę lotniska wspomagającego.

    Sadków będzie miał za zadanie przyjęcie niewielkich samolotów biznesowych i pasażerskich do 20 osób. Prezes spółki Czesław Jarosz nie wyklucza jednocześnie, że na nasze lotnisko, aby odciążyć warszawski port lotniczy na Okęciu, zostaną skierowane również maszyny średniej wielkości, jak boeing 737 czy airbus A-320.

    Aby jednak nasz udział przy organizacji Euro 2012 był możliwy, konieczne są inwestycje i uzgodnienia.

    - Po pierwsze, Sadków musi być wpisany do rejestru lotnisk cywilnych. Wniosek w tej sprawie już złożyliśmy, zatem procedura ruszyła. W tej chwili uzupełniamy jeszcze załączniki - informuje Skorupski.

    Druga ważna sprawa to oczywiście budowa terminalu, który przyjmie pasażerów. Spółka szykuje się do ogłoszenia przetargu na dokumentację projektową, czeka na decyzję rady nadzorczej, która otrzymała już zaktualizowaną strategię spółki. Decyzja ma być w marcu. Kolejny element przedsięwzięcia to budowa wieży kontroli ruchu. Poprzedzi ją umowa z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej i analiza tras dolotowych i odlotowych.

    - Chodzi o potwierdzenie, że nie ma tam żadnych kolizji. Potem konieczne będzie też skoordynowanie ruchu powietrznego z ruchem warszawskim - wylicza Skorupski. Będziemy musieli również pomyśleć o budowie strażnicy dla lotniskowej straży pożarnej i przejść pomyślnie proces certyfikacji lotniska.

    Znalezione na :http://www.forum.spotter.pl/lotnisko...193/index.html
    IC-R5
     

  6. #26
    Awatar gk4763

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    RADOM

    Domyślnie

    Czyżby się coś ruszyło?
    Jest zezwolenie na lotnisko cywilne
    16 września 2011

    Zezwolenie na założenie lotniska cywilnego w Radomiu wydane
    Jest już zezwolenie na założenie lotniska cywilnego w Radomiu. Decyzję w tej sprawie wydał w piątek 16 września Urząd Lotnictwa Cywilnego.
    - Bardzo się cieszę, że ten kolejny ważny etap na drodze do uruchomienia cywilnego portu lotniczego w Radomiu jest już za nami. Miejmy jednak świadomość, że ta bardzo pozytywna informacja jednak nie jest równoznaczna z otwarciem lotniska cywilnego. Przed nami jeszcze wiele pracy, ale ważny krok za nami – mówi Prezydent Andrzej Kosztowniak.
    Wydanie decyzji poprzedziło opracowanie i przygotowanie kompletu niezbędnej dokumentacji, a sam wniosek został złożony w ULC już w czerwcu bieżącego roku. Decyzję na ręce Prezesa Zarządu Portu Lotniczego Radom S.A Tomasza Siwaka wręczył Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Grzegorz Kruszyński.
    Zezwolenie na założenie lotniska cywilnego jest najważniejszym dokumentem określonym w prawie lotniczym, który realnie otwiera drogę do uruchomienia cywilnej działalności operacyjnej na Sadkowie. Zezwolenie to zawiera warunki i określa zakres prac, które muszą zostać zrealizowane aby uzyskać stosowny wpis do rejestru lotnisk cywilnych. Na tej podstawie rozpocznie się działalność lotniskowa.
    Jednocześnie zezwolenie precyzuje, że obiekt może stać się lotniskiem użytku publicznego po spełnieniu przez Port Lotniczy Radom S.A. wymogu certyfikacji zgodnie z prawem lotniczym.
    Dodatkowe dopuszczenie lotniska do ruchu międzynarodowego zostanie poprzedzone spełnieniem wymagań określonych w załączniku 14 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym. Port Lotniczy Radom-Sadków będzie rozbudowywany i modernizowany w kilku etapach, dlatego też etapowo będą nadawane cechy klasyfikacyjne dla tego lotniska.
    Założenie lotniska cywilnego w Radomiu z nieprzyrządowym podejściem do lądowania jest I etapem uruchomienia lotniska cywilnego.
    Znaleziono na Radom - siła w precyzji - Serwis PL - Aktualności
    IC-R5
     

  7. #27

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Niby wszystko pięknie, ale inwestora wciąż nie ma.
    Orlik
     

  8. #28
    Awatar rafixx

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    No tak bez pieniędzy nie będzie lotniska
     

  9. #29
    Awatar kosi

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Radom - siła w precyzji - Serwis PL - Aktualności

    Trwają prace zmierzające do uruchomienia w Radomiu cywilnego lotniska. Jak informują pracownicy spółki Port Lotniczy Radom S.A., pod koniec lutego zakończą się badania środowiskowe terenu, na którym ma powstać lotnisko, a następnie spółka wystąpi do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o wydanie decyzji środowiskowej, jednego z dokumentów niezbędnych do uruchomienia działalności. Opracowywana jest także koncepcja zagospodarowania lotniska wojskowo-cywilnego oraz program funkcjonalno-użytkowy.
    Jak mówi Kajetan Orzeł – rzecznik spółki - trwają przygotowania do modernizacji ponad 5 kilometrów i budowy półtora kilometra ogrodzenia wokół lotniska, a także bramy wjazdowej na Sadkowie, wraz z umieszczeniem żółtych tablic ostrzegawczych w czterech językach. Niebawem wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza pod względem finansowym i jakościowym. Jeżeli warunki atmosferyczne będą korzystne, to prace przy budowie i modernizacji ogrodzenia potrwają około 4 miesiące. To nie jedyna inwestycja, która w najbliższym czasie będzie prowadzona na lotnisku. Jak informuje rzecznik - trwają przygotowania do budowy drogi patrolowej wokół lotniska. Również te prace są niezbędne, by wypełnić warunki zapisane w zezwoleniu na założenie lotniska wydanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Podpisana już została umowa na projekt budowlany oświetlenia drogi startowej oraz umieszczenia podświetlanego oznakowania pionowego i poziomego wraz ze sterowaniem i zasilaniem. Projekt zostanie opracowany w ciągu 4 miesięcy. Następnie Spółka wystąpi do Wojewody Mazowieckiego o pozwolenia na budowę.
    Zakończyła się także wycinka drzew wzdłuż ulicy Lotniczej. Drzewa te znajdowały się na terenie, na którym mają powstać: terminal, parkingi i pozostała infrastruktura lotniskowa. Wycinka drzew ułatwi również modernizację ogrodzenia od ulicy Lotniczej.
    Termin na uruchomienie działalności lotniskowej na czynnym wojskowym lotnisku Radom-Sadków upływa we wrześniu 2013 roku. W ubiegłym roku we wrześniu spółka otrzymała z Urzędu Lotnictwa Cywilnego zezwolenie na założenie lotniska. Zezwolenie to zawiera szereg warunków wynikających z przepisów krajowych oraz międzynarodowych, w tym 14 załącznika do Konwencji ICAO, po spełnieniu których port lotniczy Radom zostanie wpisany do rejestru lotnisk cywilnych, a lotnisko uzyska certyfikat wydany przez ULC. To – jak mówi Kajetan Orzeł - będzie faktyczny moment uruchomienia działalności.
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 27-01-2012 o 12:39 Powód: Wkleiłem cytat
     

  10. #30

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Lotnisko może być oddane do użytku maksymalnie do września 2012 roku, więc nici z przyjmowania samolotów z kibicami i prywatnych czarterów na EURO 2012?

    EDIT: Pytanie, co stanie się z 42 BLSz, czy zostanie przeniesiona. Czytałem we wcześniejszych postach, że Orliki będą lekko kolidowały ruch większych samolotów. Adepci z Dęblina popełniają różne błędy w powietrzu, na które nie mogliby sobie pozwolić podczas funkcjonowania cywilnego portu.
     

  11. #31

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Orlik_ Zobacz posta
    Lotnisko może być oddane do użytku maksymalnie do września 2012 roku, więc nici z przyjmowania samolotów z kibicami i prywatnych czarterów na EURO 2012?

    EDIT: Pytanie, co stanie się z 42 BLSz, czy zostanie przeniesiona. Czytałem we wcześniejszych postach, że Orliki będą lekko kolidowały ruch większych samolotów. Adepci z Dęblina popełniają różne błędy w powietrzu, na które nie mogliby sobie pozwolić podczas funkcjonowania cywilnego portu.
    Póki co snucie planów na przyszłość pozbawione jest większego sensu. Od planów do ich realizacji pewnie "upłynie dużo wody w Wiśle". Loty Orlików wcale nie muszą kolidować z innym ruchem. Zwróć uwagę na fakt, że (nawet jeśli plany uda się zrealizować w 100%) Sadków nie stanie się Okęciem-II.
    Tak na marginesie to nasze lotnisko można było zacząć wykorzystywać dla potrzeb cywilnych już dużo dużo wcześniej i teraz nie byłoby problemów natury, nazwijmy to, "organizacyjnej". Zresztą to nie tylko moja opinia. Można to usłyszeć od "dobrze zorientowanych".
     

  12. #32

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Tak jak ktoś wyżej napisał "lotów będzie max. 10" (to tylko gdybania)więc oczywiste, że to nie będzie lotnisko na skalę taką jak Okęcie. Mieszkańcy Glinic i Sadkowa chyba nie byliby zachwyceni pomysłem utworzenia cywilnego portu lotniczego.
     

  13. #33

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Orlik_ Zobacz posta
    Tak jak ktoś wyżej napisał "lotów będzie max. 10" (to tylko gdybania)więc oczywiste, że to nie będzie lotnisko na skalę taką jak Okęcie. Mieszkańcy Glinic i Sadkowa chyba nie byliby zachwyceni pomysłem utworzenia cywilnego portu lotniczego.
    Z twojego postu wnioskuję, że nie pamiętasz czasów kiedy tak naprawdę latały Iskry (bez urazy ). Rdzenni mieszkańcy dzielnic, które wspomniałeś w swoim poście (sam jestem jednym z nich) przywykli do ruchu lotniczego i ich nie jest w stanie nic zaskoczyć.
     

  14. #34

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Racja, nie pamiętam czasów Iskier, a szkoda. Gabaryty maszyn które przylatywałyby na EPRA znacząco różniłyby się z Iskrami czy Orlikami, co za tym idzie, zmiana nastawienia mieszkańców dzielnic tj. Sadków, Glinice, Ustronie co do lotniska cywilnego.
     

  15. #35
    Awatar grzegorzz4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Orlik_ Zobacz posta
    Racja, nie pamiętam czasów Iskier, a szkoda. Gabaryty maszyn które przylatywałyby na EPRA znacząco różniłyby się z Iskrami czy Orlikami, co za tym idzie, zmiana nastawienia mieszkańców dzielnic tj. Sadków, Glinice, Ustronie co do lotniska cywilnego.
    Witam,tak na marginesie,kiedyś to się latało, od świtu do zmierzchu no i nocki, i to na odrzutowcach(iskry).
     

  16. #36

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Myślę, że Radomianie już się przyzwyczaili do tego, że coś regularnie im nad głowami lata. Ja osobiście cieszę się z lotniska i dźwięk Orlików mi wcale nie przeszkadza.
     

  17. #37

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Jeśli miasto na tym skorzysta, w sensie stworzy się nowe miejsca pracy to nikt nie będzie narzekać na to, że od czasu do czasu coś większego w Radomiu usiądzie. Z drugiej strony zabudowania mieszkalne są bardzo blisko lotniska na przykład przy ulicy Reymonta, trzeba by zapytać mieszkających tam ludzi. Ja trzymam kciuki za to lotnisko, przy okazji ktoś znający temat, mógłby oszacować procentowo jakie są szanse. Wiadomo, że miasto pieniędzy nie wyczaruje.

    P.S. Pamiętam zajęcia w podstawówce w ówczesnej dziesiątce, jak iskry miały loty, nauczyciele nie mogli lekcji prowadzićNie rzadko w soboty wieczorem iskry grzały silniki. To były czasy
    Orlik
     

  18. #38
    Awatar kosi

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Uwierz, że w 10 większości nauczycieli "hałasujące" Antki przeszkadzają.
    Ostatnio edytowane przez kosi ; 29-01-2012 o 19:11 Powód: dodałem buźkę:)
     

  19. #39

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie

    Szkoła, leży elegancko na podejściu, ale żeby zaraz przeszkadzały. Przecież to muzyka dla uszu
     

  20. #40
    Awatar gk4763

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    RADOM
    IC-R5
     

Strona 2 z 22 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •