VIDEO »   Spitfire RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 2 z 24 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 472
Like Tree165Likes

Wątek: EPRA/RDO Informacje Prasowe

  1. #21
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Przemolub Zobacz posta
    I po co ten hejt?
    Hejt i hejt. Zdecydowanie wolałbym określenie "wyrażenie krytycznej opinii" jeśli łaska. A po co? Jest to forum lotnicze, a nie wędkarskie i tu komentuje się wszystko co dotyczy lotnictwa ( działalność poszczególnych lotnisk również). Zdaje sobie sprawę, że istnieją osoby, którym się to nie podoba, ale co można poradzić? Rozumiem, że skoro nie życzycie sobie negatywnych opinii to oznacza, że Airport Radom już zupełnie pogrzebaliście i mamy traktować go jak zmarłego czyli albo mówimy o nim dobrze albo wcale? Więcej optymizmu. Jeszcze będzie przepięknie, jeszcze będzie normalnie.

  2. #22

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    GW

    Rzecznik Portu Lotniczego Radom mówił ostatnio w jednej z telewizji, że mamy za krótki pas, żeby wystartował z Radomia Airbus czy Boeing. - Długość pasa nie jest tu przeszkodą - zapewnia prezes PLR Dorota Sidorko
    Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
    Wątpliwości pojawiły się po wyemitowanym kilka dni temu materiale w "Faktach" TVN. Kajetan Orzeł, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Radom, powiedział w nim: - Wyspy Brytyjskie i Irlandia są poza naszym zasięgiem, dlatego, że posiadamy zbyt krótką drogę startową.

    Tymczasem poprzedni prezes portu lotniczego, Tomasz Siwak, zapewniał, że pas jest wystarczająco długi, by mogły z niego startować samoloty kodu 3C, czyli m.in. Airbusy A320 i Boeingi 737, chętnie wykorzystywane przez przewoźników.

    Mowa o tym była już w 2012 r., kiedy sprawdzano nośność płyty postojowej. W maju 2012 r. słyszeliśmy też zapewnienia na sesji rady miejskiej. Były prezes PLR o możliwości lądowania samolotów kodu 3C zapewniał ponad rok temu, gdy lotnisko dostało certyfikat.

    Droga startowa Airbusa A320 z pełnym załadunkiem to 2090 m. Nasz pas startowy ma 2 km długości.

    Co z tym pasem? - zapytaliśmy Dorotę Sidorko.

    - W poniedziałek poprosiłam mojego kolegę pilota o konsultację. Przygotował dla mnie destynacje dla kierunków wakacyjnych: Turcji, Grecji, Bułgarii czy Włoch. Airbus A320 mógłby wystartować do tych państw z naszego pasa startowego - mówi. - Problemem nie jest długość pasa, mogą być nim jednak przeszkody znajdujące się już poza terenem lotniska. Te kwestie są określone w przepisach. Budynki zostały już oświetlone, a drzewa przycięte do odpowiedniej wysokości.

    To, czy Airbus A320 mógłby wystartować z radomskiego lotniska, zależy też od jego masy (a więc liczby pasażerów i ilości zatankowanego paliwa). Prezes Sidorko czeka na szczegółowe wyliczenia tych kwestii. Nie bez znaczenia jest pogoda.

    - Generalnie czym chłodniej tym lepiej - mówi Sidorko. - Przy wysokiej temperaturze, samolot potrzebuje dłuższej drogi startowej. Oczywiście niebezpieczne są temperatury w okolicach zera. Może dochodzić wtedy do oblodzeń. Pas jest jednak zdecydowanie za krótki, by mogły z niego startować samoloty cargo. Ze względu na swoją masę, do nabrania odpowiedniej prędkości niezbędnej do startu, potrzebują dłuższego pasa startowego.






    Cały tekst: Wyborcza.pl

  3. #23
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Dzisiaj bez szydery. Bardzo często miłośnicy tego lotniska winą za jego beznadziejny obraz obarczają "niewiernych". Winna jest prasa, winni są hejterzy, winni są pasażerowie, że nie chcą latać, wreszcie winny jest Scorpio...Może czas zacząć szukać winnych na własnym podwórku i we własnych strukturach? Jak traktować to lotnisko poważnie jeśli rzecznik mówi co innego, Pani prezes co innego, a kolega-pilot Pani prezes jeszcze coś innego? Jak nazwać tego typu działanie? Sabotażem? Amatorszczyzną? Brakiem koordynacji? A co do pasa. Lotnisko w Radomiu nie jest pierwszym lotniskiem na świecie, oznacza to, że powinny być znane dużo wcześniej parametry potrzebne do startu A320/ B737 oraz większych maszyn i ktoś w momencie tworzenia biznesplanu/projektu powinien to uwzględnić( włącznie z oświetleniem budynków i wysokością drzew). Jeżeli chciano prowadzić działalność to chyba wszyscy zdawali sobie z tego sprawę, że szybowcami ani cessnami się tego zrobić nie da. Jeżeli jednak wg władz portu pas jest ok to niech pójdzie w świat jasny komunikat, że tak jest i po temacie.

  4. #24

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie

    Scorpio, oni nawet nie raczą dobrze i rzetelnie prowadzić swojego fanpage'a. Jeden, cholerny post dziennie spowodowałby reklamę lotniska, przyrost "like'ów" a tym samym potencjalnych klientów portu (i to za darmo!!!). A tymczasem nawet na to ich nie stać, inne strony wyręczają ich, aby poinformować ludzi o promocjach czy wygodnych połączeniach. Wrażenie ich pracy jest jedno- zarobić ale się nie narobić.

  5. #25
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DeeSmont Zobacz posta
    Scorpio, oni nawet nie raczą dobrze i rzetelnie prowadzić swojego fanpage'a. Jeden, cholerny post dziennie spowodowałby reklamę lotniska, przyrost "like'ów" a tym samym potencjalnych klientów portu (i to za darmo!!!). A tymczasem nawet na to ich nie stać, inne strony wyręczają ich, aby poinformować ludzi o promocjach czy wygodnych połączeniach. Wrażenie ich pracy jest jedno- zarobić ale się nie narobić.
    No właśnie. Przecież takim sposobem sami strzelają sobie w kolano. W tych czasach marketing to podstawa i nawet największe badziewie jak się dobrze opakuje to można nieco zamaskować jego "badziewiowatość". Wygląda na to, że w tym przypadku brakuje zarówno chęci jak i zdolności. Naprawdę trudno znaleźć drugą instytucję/firmę, która tak beznadziejnie się prezentuje pod względem marketingowym. Mi to wszystko przypomina PZPN za czasów kiedy sterował nim Grzegorz Lato. Tam też każda decyzja była fatalna, a każdy przekaz medialny żenujący.

  6. #26
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Co do długości pasa. W POZ podczas remontu pas przez półtora miesiąca był skrócony do 2004m. Wszystkie rozkladowki latały normalnie, czartery na B738 czy A320 latały nawet na Kanary (czyli w zależności od drogi w porywach prawie 4 tys kilometrów). We WRO pas ma teraz 2050m, też w związku z remontem, i też jakoś nie ma problemów.

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Z długością pasa rzecz jest trochę zagmatwana. Otóż wszyscy producenci samolotów podają w dokumentacji długość referencyjną drogi startowej (czy też ogólnie referencyjną długość rozbiegu dla różnych konfiguracji mas, klap, wiatrów itp.). Zwykle dane te podawane są na odpowiednich wykresach.
    Wydaje mi się (aczkolwiek to tylko moje przypuszczenie), że kolega pilot Pani Prezes miał na myśli właśnie taką referencyjną długość pasa.
    W czym zatem diabeł? W szczegółach jak zawsze: długość referencyjna obliczana jest na podstawie pewnej niezbyt skomplikowanej formuły, uwzględniającej szereg zmiennych środowiskowych, przede wszystkim jednak wpływ ma elewacja lotniska i tzw. temperatura odniesienia dla danego lotniska (można ją zastąpić średnią temperaturą maksymalną w jakimś konkretnym okresie czasu, jeżeli taki okres nas interesuje).
    Sposób obliczania długości referencyjnych podany jest w odpowiednich dokumentach ICAO, nie będę ich przytaczał, natomiast w nawiązaniu do postu pawmora poniżej prezentuję długości referencyjne w układzie lotnisko/długość pasa fizyczna/długość referencyjna:

    Poznań/2504m/2191m (przy skróceniu o którym pisze pawmor było to co najmniej 1753m, wszystko zależy jednak w jakim to było miesiącu, tzn. z jakimi temperaturami średnimi mieli tam do czynienia, przykładowo przy średniej temp. +15 stopni jest to już 1943 metry...)
    Wrocław/2503m/2097m (obecnie przy skróceniu do 2050m fizycznej długości i średniej temperaturze przyjętej na +15 stopni jest to 1971m)
    Radom/2000m/1796m (i to w sytuacji, gdy nie uwzględniamy przesuniętego progu, inaczej wychodzi około 1612m).
    Obliczenia wykonane na bazie danych dostępnych w e-AIP Polska. Jak widać różnica jest dość znaczna.
    Wygląda na to, że w miesiącach zimowych pas w Radomiu jest wystarczający do operowania przez tanie linie lotnicze, problem pojawia się latem, gdy temperatury średnie rosną, mocno spada wtedy dostępna długość referencyjna.

  8. #28

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przesunięty próg bierzesz do lądowania, a z reguły potrzebujesz więcej do startu.

    Doprawdy nie ma co robić dramatu z tych dwóch kilometrów, gdyby coś co wozi ludzi a nie mieszankę tlenu i azotu chciało do Radomia latać to by latało.
    12wit and kudak like this.

  9. #29

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przesunięty próg bierzesz do lądowania, a z reguły potrzebujesz więcej do startu.
    Też tak myślałem, ale zerknij do AIP, przy starcie na kierunku 25 pojawia się stopway, nie można go wykorzystać do rozbiegu. Patrząc na zdjęcia satelitarne widać, że za płotem lotniska są budynki, pewnie dlatego tak jest. Także przy starcie z pasa 25 masz około 1800 metrów jazdy.

  10. #30

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Dokładnie 1855. Ale jak potrzebujesz więcej to z 07 masz 2300.

  11. #31

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    1795 metrów i 2000 metrów

  12. #32

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    2000 TORA 2300 TODA

  13. #33
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    ^^Coś tu jest nie tak.

    Skoro TODA to 07 2300m, to LDA 25 powinna mieć tyle samo (próg 25 nie jest przesunięty).

  14. #34

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    CWY nie wlicza się do LDA, tym bardziej ten od strony punktu przyziemienia...

  15. #35
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Tylko problem w tym, że ten pas fizycznie ma długość 2000m:

  16. #36

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Piotrze, polecam lekturę Aneksu 14 ICAO, definicje TODA, TORA oraz CWY, strona 23 przedmiotowego dokumentu.

  17. #37
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    ^^Racja. Pomieszalo mi się to zupełnie. Jestem tylko ciekawy jak ma sie TODA do wyliczania długości potrzebnej drogi do startu.

  18. #38
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Port Lotniczy Radom kontra wojewoda odcinek kolejny
    Port Lotniczy Radom złożył doniesienie na wojewodę mazowieckiego, ale prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa. Chodzi o głośny kilka miesięcy temu spór o finansowanie utworzenia przejścia granicznego na lotniskuDoniesienie podpisane jeszcze przez prezesa PLR Tomasza Siwaka, który został odwołany ze stanowiska 23 czerwca br., trafiło najpierw do Prokuratury Rejonowej Radom-Wschód. Radomscy śledczy przekazali jednak sprawę do Prokuratury Rejonowej Warszawa Śródmieście-Północ.

    Była szkoda?
    Jak informuje prokurator Piotr Skiba z tej prokuratury, po złożeniu zawiadomienia przez PLR prowadzone było postępowanie w sprawie "niedopełnienia w okresie od 29 maja 2014 r. do 9 lipca 2015 r. przez wojewodę mazowieckiego obowiązków służbowych nałożonych przez ustawę o ochronie granicy państwowej i rozporządzeń wykonawczych poprzez niezapewnienie utrzymania przejścia granicznego Radom - Sadków, sfinansowania jego utworzenia ani ponoszenia kosztów comiesięcznego utrzymania, czym działano na szkodę interesu publicznego i prywatnego spółki PLR". I drugi wątek: nieumyślne niedopełnienie obowiązków przez wojewodę w tym samym czasie i z tej samej przyczyny, ale skutkiem tego miało być wyrządzenie "pokrzywdzonej spółce istotnej szkody".

    - Po przeprowadzeniu czynności sprawdzających wydano postanowienie o odmowie wszczęcia śledztwa z uwagi na brak ustawowych znamion czynu zabronionego - wyjaśnia prokurator Skiba.

    Na własne ryzyko
    Przypomnijmy, poprzedni zarząd Portu domagał się od wojewody, by oddał spółce 3,7 mln zł, które wydała w ubiegłym roku na wyposażenie przejścia granicznego na lotnisku. Spór rozgorzał na początku br., gdy okazało się, że w kasie PLR są pustki i nie ma pieniędzy na płace dla ponad 140 pracowników. Były prezydent Andrzej Kosztowniak w jednej z medialnych wypowiedzi stwierdził, że problemu z wypłatami pensji i bieżącym funkcjonowaniem lotniska by nie było, gdyby wojewoda przekazał PLR pieniądze za zorganizowanie granicy państwa. Jacek Kozłowski uważa natomiast, że z niczym Portowi nie zalega, bo zarząd spółki poczynił zakupy bez uzgodnienia z nim, a więc na własne ryzyko. I na Sadkowie nie było wówczas lotów. Jak tłumaczył Kozłowski, w Radomiu działa czasowe przejście graniczne, co oznacza, że potrzebę odprawy pasażerów PLR musi zgłosić do urzędu wojewódzkiego 48 godzin wcześniej. - Ja wtedy wysyłam tam służby graniczne i wystarczą im stół i dwa krzesła, bo dysponują własnym sprzętem - mówił nam wojewoda. Jego zastrzeżenia budziła też kwota 3,7 mln zł. - Zakupiono sprzęt najwyższej klasy, ale i bardzo drogi. Lotnisko w Modlinie, które obsługuje 1,7 mln pasażerów rocznie, nie ma takiego sprzętu - podkreślał.

    - Nie chodzi o jednorazową odprawę, to jest przejście graniczne czynne siedem dni w tygodniu, od godz. 6 do północy - ripostował rzecznik PLR Kajetan Orzeł. I wyjaśniał, że zakres prac i zakupów potrzebnych do uruchomienia przejścia wskazały Straż Graniczna i Izba Celna.

    Bez zaskoczenia
    Postanowienie prokuratury o odmowie wszczęcia śledztwa jest nieprawomocne. PLR pod rządami nowej prezes nie daje za wygraną i chce złożyć zażalenie.

    - Złożenie zażalenia to wyczerpanie drogi prawnej, którą zainicjował prezes Siwak. Zażyczyłem sobie jako właściciel spółki informacji, czy zostanie ono uwzględnione przez sąd. Dla mnie to jest bardzo ciekawe, bo jeśli się rozstrzygnie, że wojewoda miał rację, to znaczy, że ktoś inny racji nie miał. I wtedy spółka będzie miała otwartą drogę do wystąpienia z roszczeniami - komentuje prezydent Radosław Witkowski.

    - Pan wojewoda nie jest zaskoczony doniesieniem, ale nie chce się wypowiadać, bo nie zna rozstrzygnięcia prokuratury - słyszymy od rzeczniczki Jacka Kozłowskiego Ivetty Biały. Czy kiedy już z Sadkowa są loty, wojewoda płaci na utrzymanie przejścia granicznego? - Nie płaci, bo ruch jest nieduży i sami jesteśmy w stanie zapewnić obsługę przejścia naszym sprzętem. Poza tym i Łotwa, i Czechy są w strefie Schengen - mówi rzeczniczka wojewody.


    Cały tekst: Wyborcza.pl


  19. #39
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  20. #40
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wnikając za bardzo czy się z tym zgadzam czy nie, to zachowanie Pana wojewody jest trochę żenujące ponieważ jego wywód na temat portu zupełnie "przypadkowo" przypadł na gorący okres kampanii wyborczej. Już nawet w pierwszym zdaniu wyraźnie zaznaczył jaka partia jest winna zaistniałej sytuacji. Nagle się obudził z tak mocnymi słowami? Jakoś wcześniej taki stanowczy nie był. Rozumiem krytyczne słowa w kierunku tego lotniska (sam ich nie oszczędzam), ale ważne, żeby robić to w imię zasad, a nie z powodu walki politycznej i chęci przywalenia rywalowi. Tym bardziej, że jakby tak szukać winnych to znalazłoby się ich zdecydowanie więcej niż się Panu wojewodzie wydaje.

Strona 2 z 24 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •