VIDEO »   Red Arrows RIAT 2024        GALERIA »   Zapraszamy do umieszczania zdjęć w naszej galerii   

Strona 4 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 250
Like Tree95Likes

Wątek: EPRA/RDO Hyde Park

  1. #61

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Dobra, a lotnictwo to gdzie w tej koncepcji?
    Tajemnica tkwi w semantyce - wspólnym mianownikiem jest słowo żegluga zarezerwowane zarówno dla specjalności morskich jak i powietrznych.

  2. #62
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Dobra, a lotnictwo to gdzie w tej koncepcji?
    Podobno armię mamy rozwijać, więc wydzielić kawałek na port wojenny i będzie w sam raz na stacjonowanie lotniskowców.

  3. #63
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Jakiś czas nie miałem już do czynienia z topologią, i chyba trochę pozapominałem. A nie mogę znaleźć książek, gdzieś je zapodziałem w domu. Ale w weekend poszukam, przekartkuję, i coś się później poprzekształca.
    I myślę, że na początek, dla wprawy to spróbujemy przekształcić tego kałacha w kamowa, bo chyba najbliżej. Będzie dobrze.

    Dobra, a lotnictwo to gdzie w tej koncepcji?

    Gdyż ja to zasadniczo myślałem o całkowicie polskim śmigłowcu z polskiej fabryki. Obok polskiego lotniska.
    Najpierw się utworzy całkowicie polskie biuro konstrukcyjne (jakieś dwa tygodnie na organizację), potem zdobycie certyfikatu organizacji projektującej (może ze trzy tygodnie to zajmie), i już zaraz się zaprojektuje.
    Płatowiec się narysuje w miesiąc (wiadomo, sama puszka to najmniejszy problem), głowicę - powiedzmy - w półtora miesiąca, a silnik to już się kupi (przynajmniej do pierwszych 500 sztuk, zanim zbudujemy własny), nie bądźmy tacy drobiazgowi.

    Gdyż trzeba zdążyć z rozruchem produkcji, zanim pas się zacznie sypać. (Fabryce lotniczej przydaje się jednak kawałek pasa. No i budowa terminalu cargo też musi mieć uzasadnienie, pas nie może być pokruszony. A jak zdążymy, to z zysków będzie za co później pas klajstrować).
    Czasu może nie jest za dużo, ale jak człowiek wierzy w siebie, to cała reszta to betka.
    Bierzmy przykład z wadzy - akurat mamy pokaz (i to darmowy! ) szybkiego i zdecydowanego działania. Przynajmniej na razie darmowy.
    A kasę na to wszystko można wygrać u buka. Co prawda kurs słabiutki,ale zawsze coś:Radom: ZałoĹźysz się, Ĺźe nikt stąd nie poleci? - Biznes.pl
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku prawie w ogóle. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

  4. #64

  5. #65
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Radomskie lotnisko jest czternastym cywilnym portem w Polsce i – jak przekonuje ekspert – wciąż jest miejsce na następne. Biorąc pod uwagę powierzchnię kraju i liczbę ludności, powinno ich być 45 albo nawet 55.
    Tylko czekać aż wspomniany ekspert poda lokalizacje dla kolejnych 30-40 portów lotniczych.
    adamsc and grodek75 like this.

  6. #66
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    W opinii eksperta w dziedzinie transportu lotniczego samorząd – zamiast inwestować kolejne miliony w przedłużenie drogi startowej czy rozbudowę płyty postojowej
    Podobnie sytuację radomskiego lotniska ... ocenia Waldemar Fabirkiewicz ze Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP. Według niego, inwestycja ma rację bytu, ale jej podstawową funkcję pasażerską należałoby połączyć z funkcją cargo, czyli transportu towarów.
    Sprzeczność? Czyżby znawcy pobłądzili? Pozornie - kiedyś Iły-76 woziły truskawki z Radomia do Ojczyzny Postępu. Z takiego pasa, jaki był.
    Tylko panie te sankcje by pasowało zdjąć jakoś.
    For every solution there is a problem.

  7. #67
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Brawo on: "...Dodaje, że należy sporządzić dobry biznesplan i podpisać preferencyjną umowę z którymś z przewoźników, zgodnie z którą przez 3 albo i 5 lat nie będzie płacił za korzystanie z lotniska. Taka sytuacja to nic nadzwyczajnego. – Większość portów zaczyna właśnie ten sposób – tłumaczy prof. Malarski..."

    I w ten sposób osiągniemy jedynie to, że napakujemy kieszenie jakiemuś przewoźnikowi i zarżniemy inne, jeszcze działające lotniska jak Łódź, Lublin czy Modlin.
    Oto typowe rozumowanie polskigo "Janusza biznesu" - gdy nie mam pomysłu na to jak sprzedać swój produkt to wywalę cenę niższą o połowę niż konkurencja, to załatwi sprawę. Ludzi zatrudnię na śmieciówkach, względnie w ogóle na czarno, nie popłacę dostawcom, użyję tańszych zamienników żeby jeszcze bardziej obciąć koszty, itd, itp. A na koniec się zobaczy.
    No i pozostaje jeszcze jedna kwestia - co się zdarzy jeżeli ktoś inny (dajmy na to w Kielcach) wpadnie na pomysł by wybudować lotnisko i nie tylko zwolnić przewoźnika z opłat, ale jeszcze zacznie wprost mu dopłacać za każgego przewiezionego pasażera? Dajmy na to 10zł za każdy obsłużony Boarding Pass + paliwo do samolotów za pół ceny. Jaki pomysł wtedy będzie miał pan "ekspert"?
    Kupić przewoźnikowi w Radomiu samolot i dać w prezencie?
    Jednak prawdą jest to, że nawet skończony idiota może dostać tytuł naukowy.
    Bardziej przerażający jest jednak fakt, że on uczy innych.
    45-55 lotnisk cywilnych w Polsce... Kto go ciosał i z jakiego sęku...?





  8. #68

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Może teraz skomentuj jakiś artykuł z pudelka, śmiało.

  9. #69
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Może teraz skomentuj jakiś artykuł z pudelka, śmiało.
    Ta uwaga to do mnie, aliena, Drzemiego z Mod Teamu, którzy skomentowaliśmy artykuł z onetu biznes, czy do grzegorzz4 który wkleił link???
    A nawiasem mówiąc jak masz coś lepszego to dawaj.





  10. #70
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Przepraszam,czy jeden z tych cytowanych fachowców tylko przypadkiem nazywa się tak samo jak (były) naczelnik i dyrektor kilku kolejowych instytucji które miały swoje siedziby w naszym mieście? Paru pracowników tych firm kilka "ciepłych" rzeczy na temat jego fachowości może powiedzieć. Chociaż w tym artykule akurat mówi z sensem moim zdaniem...
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku prawie w ogóle. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

  11. #71
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Pozornie - kiedyś Iły-76 woziły truskawki z Radomia do Ojczyzny Postępu. Z takiego pasa, jaki był.
    A nie pomylił Ci się przypadkiem Radom z Dęblinem?
    Roger, roger, but say again.

  12. #72
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ Naoczni świadkowie wciąż są wśród żywych.
    For every solution there is a problem.

  13. #73
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez atccontroller Zobacz posta
    A nie pomylił Ci się przypadkiem Radom z Dęblinem?
    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    ^^^ Naoczni świadkowie wciąż są wśród żywych.
    I wbrew pozorom jest ich całkiem sporo bo nie było to tak dawno temu. Osobiście pamiętam oglądane z bliska potężne radzieckie transportowce stojące na zachodniej stojance. To była pierwsza połowa lat osiemdziesiątych...
    A tu cytat ze wspomnień Władysława Poniżnika,byłego kontrolera ruchu lotniczego na dowód że latali:"Swego czasu nasz kraj był truskawkowym zagłębiem Europy, toteż ich export był niezwykle opłacalny. W sezonie co noc zjeżdżały się na Okęcie ciężarówki wypełnione skrzynkami świeżo zebranych truskawek. Szybko przeładowywano towar na samoloty "LOT-u", które natychmiast startowały do Szwecji. Eksport widocznie był opłacalny, więc w pewnym momencie ZSRR (w ramach RWPG) "udzielił nam bratniej pomocy" zdejmując z nas ciężar exportu... Żeby jednak sprawa nie rzucała się w oczy i nie nabierała rozgłosu - radzieckie samoloty transportowe miały zabierać truskawki z lotniska wojskowego w Radomiu i wieźć je do Moskwy (tak przynajmniej mówiły przesłane nam plany lotu, jako że samoloty te były samolotami Aerofłotu i wykonywały lot w przestrzeniach cywilnych drogami lotniczymi; dokąd jednak leciały po opuszczeniu polskiej przestrzeni tego już nie wiadomo...). I oto leci pierwsza fala "bratniej pomocy". Wlatują w nasz rejon w rejonie Siedlec a my mamy ich skierować bezpośrednio do Radomia. Nie wykonują jednak naszych poleceń zmiany kursu tylko lecą w kierunku Warszawy... Po dłuższych indagacjach kwitują polecenie z niedowierzaniem w głosie i zawracają na podany kurs do Radomia, a jeden z nich, tłumacząc brak reakcji na nasze polecenia, oświadcza: "Nam w Moskwie powiedzieli, że to jest koło Łodzi" (!!!)... Cóż, przyrównując obszar Polski do bezkresnych czeluści ówczesnego ZSRR, można by powiedzieć, że Polska istotnie leży koło Hiszpanii..."
    Kontrola Ruchu Lotniczego: Ziemia i niebo czyli okruchy lotniczych wspomnień Władysława Poniżnika /cz.V/
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku prawie w ogóle. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

  14. #74
    Awatar atccontroller

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Władzo trochę koloryzuje i fantazjuje...

    Po pierwsze - dlaczego niby Moskwiczanie nie mieliby mieć rano świeżych truskawek w swoich sklepach.
    Po drugie - dlaczego niby nasze ówczesne władze miałyby ukrywać eksport polskich truskawek do Szwecji lub gdziekolwiek do strefy dolarowej, skoro byliśmy europejską potęgą truskawkową.
    Po trzecie - nie do końca zgadzam się z Jego teorią, że załogi Aerofłotu nie wiedziały gdzie lecą. Przecież musieli mieć na pokładach dane lotniska (częstotliwości wieży, kryptonimy lotniska, częstotliwości pomocy nawigacyjnych itp). Dodam jeszcze, że tak zdyscyplinowanych załóg, jak Aerofłtu, to wtedy trzeba było ze świecą szukać.
    Po czwarte - samoloty te opuszczając drogę lotniczą nad Siedlcami, nie przechodziły na łączność (z całym szacunkiem do Władzia, czyli na Zbliżanie Warszawa) tylko albo na Warszawa Kontrola (czyli kontrolę wojskową działająca w TMA) lub z powodu bardzo późnej pory (godz. 24 - 01) utrzymywały łączność z Pułtusk Kontrola (organ wojskowej kontroli ruchu lotniczego działający w północno-wschodniej i centralnej części Polski) aż do poziomu ok. 2000 m.
    Po piąte - wiem co piszę, bo jeździłem wtedy na dyżury na radar do Pułtuska i byłem tego świadkiem, kontrolując te samoloty od Suwałk do Siedlec i koordynowałem ich loty z wojskowym organem ruchu lotniczego.
    Po szóste - dokładnie pamiętam drogę powrotną tych samolotów i koordynację ze mną warunków ich dolotu z Dęblina do Siedlec, co następowało bardzo wczesnym rankiem, wręcz bladym świtem.
    I po szóste wreszcie - pamiętam jeszcze dokładnie do dnia dzisiejszego, że przechodziły one na łączność z AKORDEM a nie z REMUREM (kryptonimy Dęblina i Radomia z lat istnienia Układu Warszawskiego), widziałem na wskaźniku radarowym gdzie się kierują i gdzie się rano pojawiają.

    Ale żeby się do końca z Tobą nie spierać, nie wykluczam, że mogły być sporadyczne przypadki lądowania truskawkowców (bo tak ich nazywaliśmy) w Radomiu, chociaż ja takich nie pamiętam. Pamiętam natomiast, że loty do Dęblina w okresie wysypu truskawek odbywały się codziennie nie wyłączając sobót i niedziel.

    I to by było na tyle.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez atccontroller ; 25-11-2015 o 22:07 Powód: literówka
    Roger, roger, but say again.

  15. #75
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Port Lotniczy Radom wystawił na aukcję dzień pracy w handlingu
    Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  16. #76

  17. #77

  18. #78

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Czy ktos sie orientuje, czy punkty uslugowe beda zamkniete poki co? Pierwszy raz bede musial na lotnisko z wlasna kawa wparowywac... :/

  19. #79
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Czy jest jakaś komunikacja publiczna pomiędzy tzw "miastem" a lotniskiem? Jako miasto mam na myśli którychś z przystanków gdzie zatrzymuje się PolskiBus. Dzięki.
    no risk, no fun ;D


  20. #80

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, z przystanku PKS gdzie zatrzymuje się PB przechodzisz jakieś 300 m do dworca PKP skąd odjeżdża linia nr 14 i podjeżdżasz pod sam terminal.
    Gabec likes this.

Strona 4 z 13 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •