Ktoś już się orientuje jak AirBaltic będzie wykonywać operacje bez CTR?![]()
Ztcw przy pomocy służby AFIS.
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Od samego początku Air Baltic był planowany na służbę AFIS. Operacyjnie to bez znaczenia, trzeba tylko odpowiednio zabezpieczyć przejście z przestrzeni C do przestrzeni G i odwrotnie (np. poprzez strefę EA lub TRA). Odpowiednie publikacje niebawem się pojawią.
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Wiadomo, czekamy na odbiór przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. NOTAM zostanie zdjęty około 15-go sierpnia.
AFIS jest zapewniana w ATZ która jest przestrzenią klasy G, górna granica to 3500ft AMSL i nie graniczy z żadną przestrzenią kontrolowaną. Właśnie patrzę sobie na EA 93 i oczom nie wierzę, obsługę pasażerskich statków powietrznych będzie wykonywała FIS Warszawa. Takiej nieodpowiedzialności nie widziałem już dawno.
Ale tak serio... Po czyjej stronie jest brak odpowiedzialności? Przecież nie portu lotniczego. Linie wiedza jaka jest sytuacja.
Generalnie ATC nie jest za specjalnie potrzebne statkom powietrznym do latania więc jeśli linia lotnicza i jej ubezpieczyciel biorą na klatę fruwanie w klasie G....to ich sprawa.
- EVA67 report heading
- Yes sir, we are happy :)
Dzisiaj na SkyscraperCity w wątku dotyczącym radomskiego lotniska pojawiła się taka wiadomość:
"Which LCC will be first to Radom
Radom is the newest airport in Poland, with a terminal capacity capable of handling 600,000 passengers a year. When speaking to anna.aero at Routes Europe hosted by Aberdeen back in April, Jacek Kobus, Commercial Manager for Radom Airport highlighted that: “Poland is the biggest market in central Europe with no low-cost airline of its own. Our strategy is to attract a feeder carrier, preferably a low-cost airline.” Since saying this, the airport has been successful in gaining a feeder airline, and in September a total of three carriers will be commencing operations, starting with airBaltic on 1 September to Riga. Czech Airlines will initiate services to Prague on 18 September, and Lufthansa will inaugurate Frankfurt on 30 September, allowing passengers to feed into the Star Alliance member’s global network.
Although the airport has been successful in attracting three different airlines to commence operations next month, the airport is still looking for its first LCC. With Ryanair and Wizz Air being the largest low-cost airlines operating from Poland, its most likely that one of them will be the first to commence low-cost operations from the facility. However with both also operating services from airports in Warsaw and Lodz, Radom could be too close to the current catchment areas, leaving it possibly for a new LCC to enter the market. If either did decide to commence operations, anna.aero predicts that the first destination for either carrier would be London, due to the strong capacity share that London has in the UK market from Poland as analysed below, and also as the UK is the number one country market."
Źródło: SkyscraperCity - View Single Post - [Radom] Port Lotniczy [połączenia, statystyki, dyskusje ogólne]
Od dziś już jesteśmy:
Flightradar24.com - Live flight tracker!
EOS 450D/EOS 1200D+Tamron AF70-300 F/4-5,6; DSC-QX10; HDC-SD100; MAK90
Radar FR24: T-EPRA1, T-EPRA20
Flightaware: http://flightaware.com/adsb/stats/user/sq5irz
Historyczna chwila:
Flightradar24.com - Live flight tracker!
Zakładki