Do pionowych linii w centrum kadru.
Poza tym biorąc pod uwagę jak obiektyw zakrzywia linie idąc od środka kadru do boku kadru można ocenić i bez tego, że zdjęcie leci w którąś stronę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam.
Mam sporo zdjęć odrzuconych z głupiego powodu jakim jest rzekomy krzywy horyzont. Problem dotyczy głównie zdjęć na których horyzontu właśnie nie widać ale też takich gdy zdjęcie jest z miejsca gdy stoimy pod kątem do pasa i jedna jego część jest bliżej a druga dalej co też sprawia problem bo zawsze starałem się żeby budynki czy słupy miały pion a mimo to zdjęcia są odrzucane stąd moje pytanie:
Do czego się wtedy odnieść do samej maszyny czy jakichś punktów orientacyjnych typu budynki? Jak screenerzy na to patrzą?
Ps. Niestety w bazie wiedzy nie ma nic o tym mowy. Może dobrze by było ją nieco uzupełnić bo kilku rzeczy brakuje np. tego co piszę czy dozwolonych cięć fotografowanych maszyn bo i z tego powodu też kiedyś miałem kilka odrzutów.
Wrzucam poniżej 2 ostatnie odrzuty dla przykładu tak żebym wiedział na co zwrócić uwagę
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - PZL-Mielec I-22 IrydaM-93K - 0305 - ANA003-05 - Poland: Museum - Krakow - Muzeum Lotnictwa Polskiego( EPKC) - Kamil Knap (WMSpotters)
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - PZL-Swidnik Kania - SN-51XP - 900301 - Poland: Museum - Krakow - Muzeum Lotnictwa Polskiego( EPKC) - Kamil Knap (WMSpotters)
Do pionowych linii w centrum kadru.
Poza tym biorąc pod uwagę jak obiektyw zakrzywia linie idąc od środka kadru do boku kadru można ocenić i bez tego, że zdjęcie leci w którąś stronę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie do końca rozumiem bo o ile na foto z Irydą widzę idealny pion do ścian budynku ( patrząc na siatkę), może na zdjęciu z Kanią faktycznie leci lekko w prawo jak dla mnie (nie w lewo) - patrząc na budynek (ale to minimalnie). Poza tym używam funkcji korekcji błędów obiektywu w LR i raczej działa to dobrze. Nie wiem czy chodzi o jakieś odnośne linie samolotów czy jego otoczenia. Bij - zabij ale nie wiem dalej jak to rozgryźć by było OK
Chodzi o linie/krawędzie w tle. Najlepiej prostować do budynków, bo te zazwyczaj mają proste ściany. Odpuść sobie prostowanie do słupów czy lamp na lotnisku, bo one nie zawsze stoją prosto Na zdjęciu z Kanią horyzont leci w lewo, popatrz na odległość od brzegu kadru do ściany budynku. Przy trawniku jest mniejsza niż przy szczycie ściany. Tu prostowałbym do pionowej ramy okna, tej na wysokości litery S w rejestracji. Irydę prostuj albo do pionowej krawędzi ściany za owiewką albo drzwi do budynku
Prawidłowo wypoziomowane zdjęcie powinno wyglądać jak na tym zdjęciu -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Dystor...poduszkowa.JPG
Czyli linie pionowe układają się do środka kadru, albo jeżeli zupełnie skorygujesz dystorsję to wszystkie linie powinny być w pionie. Na Kanii widać, że linie po prawej lecą w lewo, a linie po lewej nie lecą w prawo, więc zdjęcie leci w lewo. Linie powinny być co najmniej pionowe przy korekcji albo lecieć do środka bez korekcji.
W Irydzie jest jeszcze łatwiej ocenić, bo nawet budynek po prawej w tle leci w lewo. Nad godłem masz pionowy kawałek hangaru do którego można równać.
Zakładki