Sprawdź dobrze ustawienia, u mnie dodaje.
Aż dziwne, że nie mamy na forum żadnego tematu o PlanePlotterze, a myślę że się przyda obecnym i przyszłym użytkownikom. Zachęcam do dyskusji, wrzucania przydatnych plików, linków, zadawania pytań i oczywiście pomocy innym.
I pytanie na początek:
Mimo ustawienia automatycznego dodawania nowych samolotów do basestation.sqb PP tego nie robi, ktoś wie w czym może leżeć problem?
+ Sprawdz czy plik basestation.sqb nie ma atrybutów tylko do odczytu i sprawdz raz jeszcze dokładnie ustawienia tego dodawania, jest tam kilka opcji.
Przy okazji sam Michal-ek, poinformował mnie kilka dni temu, że:
Jeśli ktoś chce, to prawdopodobnie może otrzymać licencję do PlanePlottera (PP) za darmo. Wystarczy zobowiązać się do udostępniania danych dla flightaware.com
W opcjach PP wystarczy zaznaczyć tylko jedną opcję. Oczywiście jedynym wymogiem jest posiadanie własnego tunerka i zainstalowanie go tak jak jest opisane, np. w tym poście. Można go kupić w Chinach (ja tak zrobiłem) w cenie około ~30pln sztuka. Ponadto flightaware.com, musi zaakceptować położenie. Ze względu, że w PL sieć odbiorników PP jest mała. Istnieją duże szanse, aby licencję taką otrzymać.
Link: Request ADS-B Hardware/Software â FlightAware
Służę pomocą
Potwierdzam to co napisał Vader, FlightAware chcąc rozwijać swoją sieć, osobom chętnym z włąsnymi odbiornikami funduje licencje na PlanePlottera w zamian za udostępnianie im danych.
Jeśli chodzi o mój problem, to już rozwiązany - miałem uszkodzoną bazę.
I na koniec dorzucam link z bardzo fajnym zbiorem flag do PP i VRS-a także: http://www.antonakis.co.uk/sbsflags/
Przy okazji, jeśli ktoś ma jakąś ładną dla E170 LOT-u w malowaniu retro, to chętnie przygarnę.
Witam
Jestem chętny udostępniać dla flightaware.com,w zamian za darmową licencję do PP. Niestety z moją znajomością języka angielskiego jest kiepsko, pomógł by ktoś w konfiguracji ? aktualnie udostępniam dane dla flightradar24 korzystając przy tym z VRS .
Celestron C70
UNIDEN EZI 33XLT
RADAR ADS-B (T-EPSC3)
http://radar-pl.ddns.net/virtualradar/desktop.html#
Wystarczy wejść w PP w options> sharing> setup i zaznaczyć "Enable sharing to FlightAware" wpisując niżej w cycle time wartość 20. Następnie options> sharing> enable. Potem tylko help> about PlanePlotter i spisujemy dwie literki za słowem sharecode (zwracamy uwagę na wielkość liter!) i rejestrujemy swój odbiornik za pomocą tych dwóch liter tutaj: Register Your ADS-B Receiver â FlightAware Polecam także poradnik Xona na temat tego, jak zostać Ground Station w PP.
Btw. Udostępniając dane do FlightAware dostajemy darmową subskrypcję Enterprise.
Rozumiem że ta ściąga mi wystarczy: TBumacz Google . Drugie pytanie to takie czy można jednocześnie korzystać z VRS i PP ? Widzę że wykorzystują ten sam program więc chyba nie da rady co? Trzecie pytanie to czy mając juz tą licencje będę dawał dane dla radaru T-MLAT ?
Celestron C70
UNIDEN EZI 33XLT
RADAR ADS-B (T-EPSC3)
http://radar-pl.ddns.net/virtualradar/desktop.html#
Tu masz poradnik Xona: http://lotnictwo.net.pl/6-spotting/3...tml#post906123 Może korzystać jednocześnie z PP i VRSa, pytanie tylko po co, jak poznasz PP to nie będziesz miał potrzeby uruchamiania VRSa. Radar T-MLAT jest zupełnie niezwiązany z PP, aczkolwiek PP umożliwia korzystanie z mlat-u, aczkolwiek w obrobię własnej sieci odbiorników. Nad Polską jeszcze nie działa, gdyż jest zbyt mało odbiorników, ale możemy to zmienić.
w takim razie jaka różnica jest w posługiwaniu się PP a VRS. Hmm czyli rozumiem że bez posiadanego odbiornika ADS-B wysłanego przez flightradar24 nie uruchomie MLAT ?
Celestron C70
UNIDEN EZI 33XLT
RADAR ADS-B (T-EPSC3)
http://radar-pl.ddns.net/virtualradar/desktop.html#
Różnica jest trochę jak między Mercedesem, a Fiatem, jedno jeździ, drugie też, oba mają jakieś dodatkowe bajery, ale różnica jest. I co tak naprawdę rozumiesz jako MLAT?
Rozumiem to że będę udostępniał dane do tegoż to radaru, i wtedy będzie lepszy zasięg w mojej okolicy(samoloty które wyłapuje MLAT znikają już poniżej 3000m )
Celestron C70
UNIDEN EZI 33XLT
RADAR ADS-B (T-EPSC3)
http://radar-pl.ddns.net/virtualradar/desktop.html#
Tak jak napisałem wcześniej, radar T-MLAT w FR24 jest zupełnie nie związany z opcją mlat-u w PP. Jedyne co łączy jeno i drugie to zasada działania (stąd nazwa), ale nic więcej. Podsumowując, PP nie poprawi zasięgu mlat-u w FR24.
Ale z tego co kiedyś wyczytałem mając licencje PP można jak to ktoś określił być ground station dla MLAT, dzięki paru programom(poprawić jeśli się myle), rejstracji gdzieś tam( nie pamiętam nazwy) Można tak skonfigurować działanie programu PP wraz z MLAT .Czy źle to wszystko rozumiem...?
Celestron C70
UNIDEN EZI 33XLT
RADAR ADS-B (T-EPSC3)
http://radar-pl.ddns.net/virtualradar/desktop.html#
Gawelek56, dobrze rozumiesz. PP ma opcję mlat-u, czyli wyświetlania na mapie pozycji samolotów, które same w sobie jej nie podają. Ale poza nazwą nie jest to w żaden sposób połączone z mlat-em w FR24.
TomaszL75, to jeszcze Ground Station w PP i jesteśmy o krok bliżej z mlat-em nad Polską
Mam pytanie do użytkowników PP.
najpierw testowaliście 21 dni i potem się rejestrowaliście i płaciliście. Czy rejestrowaliście się na początku i płaciliście po 21 dniach.
pytam ponieważ jak chciałem się zarejestrować to wyskakiwał komunikat że nie ma mnie w bazie rejstrujących PP(dziwne żebym tam był kiedyś ale co tam) i poniżej był link do danych do zapłaty
2) niektóre funkcje programu związane z wysyłaniem danych mam zablokowane (szary kolor). czy to jest wina tego że nie jestem zarejstrowany
czy czegoś innego (w zaporze mam wyjątek dla PP)
3) jak ustawić dodawanie nowych samolotów do bazy wystarczy zaznaczenie w opcjach> edits and auto regs update/add SQB database, czy można to edytować planeplotterem czy trzeba korzystać z zewnętrznego programu
O ile pamiętam, nic nie robiłem dopóki mi się trial nie przeterminował. Potem dopiero się zarejestrowałem i zapłaciłem.
Zapewne to efekt braku licencji ("To display other users' data using the Internet sharing feature (...) requires payment of the licence fee").
Możesz w Planeplotterze kliknąć prawym klawiszem na samolocie i potem:
- Look up - odpala stronę Airframes.org w przeglądarce i szuka hexa klikniętego samolotu - jeśli się znajdzie, uzupełnia w bazie jego reg, typ i kod operatora.
- Edit - pozwala na ręczną edycję kilku podstawowych pól w bazie.
Korzystam z zewnętrznego programu (SQLiteStudio), bo można edytować wszystkie pola w całej bazie, a nie tylko rekordy samolotów, które akurat są w zasięgu. Przykład zastosowania: pokaż wszystkie zarejestrowane loty z ostatniej doby, które miały niepusty callsign, a nie miały w bazie rega / typu / operatora - od razu widać braki do uzupełnienia.
Zakładki