czy moze ktos wie jaka jest czestotliwosc lotniska flesland -bergen?
woytas
Nie wiem czy jeszcze aktualne:
Częstotliwość [MHz] Przeznaczenie
131.550 Kanał główny dla Ameryki Północnej, Azji i Pacyfiku
130.025 Kanał rezerwowy dla USA i Kanady
129.125 Kanał dodatkowy dla USA i Kanady
130.450 Kanał dodatkowy dla USA i Kanady (Waszyngton DC i Orlando FL)
131.125 Nowy kanał dla USA
131.450 Kanał zasadniczy dla Japonii
131.475 Kanał kompanijny Air Canada i linii europejskich w USA
131.525 Kanał rezerwowy dla Europy
131.550 Kanał zasadniczy dla Azji i obszaru Pacyfiku
131.725 Kanał zasadniczy dla Europy
136.800 Nowy kanał dla USA (Waszyngton DC i Chicago)
136.850 Nowy kanał SITA dla Ameryki Północnej (działa od 01-01-2000)
136.900 Kanał dodatkowy dla Europy (Londyn)
136.925 Kanał dodatkowy dla Europy
FOTO > http://www.zicher.net | RADAR > http://www.radar.zicher.net | ACARS > http://www.acars.zicher.net
czy moze ktos wie jaka jest czestotliwosc lotniska flesland -bergen?
woytas
czy częstotliwość 118.025 MHz jest aktualna dla EPSY?
Myślę, że ważna informacja o wprowadzeniu kroku strojenia 8,33 poniżej FL195: WdroĹźenie separacji miÄdzykanaĹowej 8,33 kHz poniĹźej FL 195 - UrzÄ d Lotnictwa Cywilnego
Canon EOS 550D+MAK80
Cytując pawmora CzÄstotliwoĹci do nasĹuchu - Strona 2 - RNAV Polish Spotters
Dzisiaj w nocy w Polsce wreszcie udało się uruchomić w FIR EPWW podział pionowy sektorów (czyli coś, co od długiego czasu działa w większości europejskich krajów). Co to oznacza? Otóż ktoś wziął nóż i dziabnął obecne sektory na dwie warstwy. Granica między sektorami LOW i HIGH przebiega na FL365. Pojawiło się w związku z tym kilka nowych częstotliwości. Granice poziome sektorów pozostały bez zmian. Do tego tego, co napisałem kilka postów wyżej możecie dopisać:
- dla sektorów G, S, E - 130.625 (ta, i wszystkie stare częstotliwości mogą być używane zarówno w sektorach LOW i HIGH)
I częstotliwości dostępne jedynie dla sektorów HIGH:
- sektory D, G, B - 133.180
- sektory D, T, C - 128.765
- sektory D, B, G, C, E, S - 130.675
- sektory T, C, R, J, E - 123.625
Witam Kolegów. Czy potrafi ktoś wyjaśnić osobliwość, tyczącą się częstotliwości Gdańsk Informacja (nominalnie 127.150 wg AIP). Otóż od pewnego czasu nominalnej 127.150 używają jedynie korespondenci powietrzni, natomiast z ziemi transmisja idzie wyżej - na 127.1572 (zmierzone rzetelnie odbiornikiem pomiarowym - słyszane w Toruniu, zatem z jednego z nadajników wynośnych). Traktuję to jako osobliwość, bo taki odchył od częstotliwości nominalnej nie pasuje do niczego, nawet do nowo wdrożonego rastru 8.33 kHz. Dla potencjalnie słuchających jest to spora uciążliwość, bowiem pasmo p.cz. większości skanerów jest na tyle wąskie, że słyszalni są tylko korespondenci z góry, ziemia już nie. Aby słyszeć obydwie strony musiałem zadać szerokość pasma 15 kHz, co dało mi możliwość słyszenia obydwu korespondentów - niestety kosztem czułości i odporności na zakłócenia pozapasmowe.
Będę wdzięczny za jakieś sensowne wytłumaczenie (chyba, że to awaria, w co jednak wątpię - zbyt długo to trwa).
pozdrawiam.
FIS, i nie tylko FIS, korzysta z nadajników rozmieszczonych w różnych lokalizacjach na terenie sektora. Żeby możliwe było nadawanie z tych kilku nadajniku jednocześnie w całym sektorze po naciśnięciu klawisza PTT, robi się tzw. coupling. Polega to na tym, że każdy nadajnik pracuje na częstotliwości przesuniętej wobec zasadniczej o 15 lub 7,5 kHz. Mieści się wtedy w jednym kanale i jest słyszalny przez odbiornik w samolocie (dlatego, jak zauważyłeś, dotyczy to tylko nadajników naziemnych). Tak mi wytłumaczył kolega z techniki i tak zrozumiałem, co niniejszym przekazuję.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Witam,
Kiedyś, przed laty,był kryptonim "Bastion" na 130.400, jakby koordynacja 36.SPLT na Okęciu, słyszalny często w KRK.
Od ładnych paru lat cisza. Czy są gdzieś indziej i gdzie, jeśli to nie wielka tajemnica? Jak tajemnica to proszę na priva
pzdr
bober
--------------------------------------
Narodowy Socjalizm - nie, dzięki!
Co trzeci kanał w rastrze 8.33 kHz pokrywa się z kanałem w rastrze 25 kHz. Zatem skanerem, który nie obsługuje 8.33, będziesz mógł odebrać 1/3 kanałów. Oczywiście przy założeniu, że kanały, które Cię interesują, będą pasowały do rastra 25 kHz - bo jeśli nie będą, to odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: tak, ten skaner będzie bezużyteczny.
Tu jest lista częstotliwości: 8.33kHz channels & frequencies
Cześć Wszystkim jestem raczkujacy w sprawach częstotliwości lotniczych
Zbudowałem antenę kolinearną z 10 odcinków łapie samoloty w całej zachodniej części kraju aż do max Gdańska tylko z tym że nie słyszę atisa z Gdańska łodzi i poznania. Z kolei na częstotliwości 128.975.300 mhz słyszę rozmowy pilot/pilot bądź pilot/wieża proszę o pomoc
Chciał bym skorygować częstotliwość w poście wyżej 128.795.444 mhz
Zakładki