Zobacz kanał RSS

myFTO.net - Dobra Szkoła Latania

Blog myFTO.net powstał z misją integrowania wiedzy w obszarze metodyki szkolenia lotniczego oraz tworzenia społeczności opiniotwórczej z udziałem osób korzystających z usług szkół lotniczych, instruktorów oraz przedstawicieli tychże szkół.

Rozwijanie Bloga myFTO.net ma głównie na celu stworzenie narzędzia marketingowego dla ośrodków szkolenia lotniczego oraz indywidualnych instruktorów, służącego do popularyzowania i rozwijania działalności lotniczej wśród obecnych i przyszłych adeptów lotnictwa.

  1. Ja na pewno nie nadaję się na pilota - czyli obalanie mitów.

    przez w dniu 27-10-2009 o 14:04 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Mit pierwszy - Na pewno się nie nadaję bo żeby pilotować samolot trzeba mieć zdrowie astronauty.

    Bzdura, jeżeli jesteś w stanie prowadzić samochód to najpewniej możesz latać małym samolotem. Badania lotnicze można zrobić w ponad sześciu ośrodkach w całej Polsce. Polegają one głównie na badaniu wzroku, słuchu, EKG serca i morfologii krwi. Niema żadnych wirówek, kabin ciśnieniowych, katapult lub innych narządzi tortur.

    W rozmowie z lek. med. Leszkiem Buczyłko, znanym w naszej ...
  2. FTO Runway uważa, że rajdy nawigacyjne to przygoda dla każdego

    przez w dniu 22-09-2009 o 21:14 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    „No dobra, mam licencję pilota i co dalej?…” Dobre pytanie, odpowiedź dobrze byłoby znać zanim zainwestuje się w nabycie umiejętności pilotażowych. Licencja pilota samolotowego otwiera wiele możliwości. Jednym ze sposobów na ciekawe spędzenie czasu w lotniczym klimacie jest udział w rajdzie nawigacyjnym. Samolot daje możliwość szybkiego przemieszczania się, odwiedzania nowych miejsc. Szkoła lotnicza, to miejsce, gdzie realizują się lotnicze pasje wielu z nas, co daje możliwość ...
    Kategorie
    Marketing
  3. Magia mieszanki 2 | EGT CHT RPM MP czyli interpretacja wskazań

    przez w dniu 31-08-2009 o 13:25 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Co pokazują wskaźniki temperatur

    Ustaliliśmy już, że informacja o ciśnieniu ładowania oraz obrotach silnika nie wystarcza do określenia jego mocy. Brakujący element to skład mieszanki, a w zasadzie informacja o tym jakie parametry i ich wartości są efektem jej spalania. Do precyzyjnego określenia parametrów pracy silnika potrzebne są jeszcze CHT i EGT.

    Cylinder Head Temperature (CHT) jest temperaturą głowicy cylindra, ale czy jednego tylko cylindra, może wszystkich cylindrów? ...
  4. Magia mieszanki 1 | Odpalamy

    przez w dniu 11-08-2009 o 21:36 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Zarządzanie składem mieszanki paliwo powietrznej to jeden z najbardziej tajemnych elementów sztuki latania. Istnieje wiele teorii i zasad w środowisku pilotów, jednak często ich pochodzenie nie ma nic wspólnego ze zrozumieniem tematu. Czerwona gałka bardziej kojarzona jest z mechanizmem do wyłączania silnika niż narzędziem to optymalizacji zużycia paliwa i mocy. Umiejętne zarządzanie składem mieszanki może mieć istotny wpływ na zużycie silnika a co za tym idzie na bezpieczeństwo. W wyniku właściwego ...
  5. Normal Procedures & Checklists PA34/M20

    przez w dniu 10-08-2009 o 16:09 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Kolejne opracowanie w pigułce, które może służyć waszym uczniom jako materiał przygotowujący do szkolenia ME na samolocie Piper Seneca lub PZM M20 Mewa. Podziękowania dla Krzycha K. vel CAVOK za udostępnienie pliku.

    Plik sformatowany jest na A5 (format zeszytowy) zatem, żeby wydrukować go poprawnie należy, w przypadku Worda, na formatce drukowania w sekcji “Powiększenie” w opcji “Stron na arkusz:” wybrać 2, w opcji “Skaluj do rozmiaru papieru:” wybrać ...
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni