Zobacz kanał RSS

Szkolenie podstawowe

  1. Ja na pewno nie nadaję się na pilota - czyli obalanie mitów.

    przez w dniu 27-10-2009 o 14:04 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Mit pierwszy - Na pewno się nie nadaję bo żeby pilotować samolot trzeba mieć zdrowie astronauty.

    Bzdura, jeżeli jesteś w stanie prowadzić samochód to najpewniej możesz latać małym samolotem. Badania lotnicze można zrobić w ponad sześciu ośrodkach w całej Polsce. Polegają one głównie na badaniu wzroku, słuchu, EKG serca i morfologii krwi. Niema żadnych wirówek, kabin ciśnieniowych, katapult lub innych narządzi tortur.

    W rozmowie z lek. med. Leszkiem Buczyłko, znanym w naszej ...
  2. Magia mieszanki 2 | EGT CHT RPM MP czyli interpretacja wskazań

    przez w dniu 31-08-2009 o 13:25 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Co pokazują wskaźniki temperatur

    Ustaliliśmy już, że informacja o ciśnieniu ładowania oraz obrotach silnika nie wystarcza do określenia jego mocy. Brakujący element to skład mieszanki, a w zasadzie informacja o tym jakie parametry i ich wartości są efektem jej spalania. Do precyzyjnego określenia parametrów pracy silnika potrzebne są jeszcze CHT i EGT.

    Cylinder Head Temperature (CHT) jest temperaturą głowicy cylindra, ale czy jednego tylko cylindra, może wszystkich cylindrów? ...
  3. Magia mieszanki 1 | Odpalamy

    przez w dniu 11-08-2009 o 21:36 (myFTO.net - Dobra Szkoła Latania)
    Zarządzanie składem mieszanki paliwo powietrznej to jeden z najbardziej tajemnych elementów sztuki latania. Istnieje wiele teorii i zasad w środowisku pilotów, jednak często ich pochodzenie nie ma nic wspólnego ze zrozumieniem tematu. Czerwona gałka bardziej kojarzona jest z mechanizmem do wyłączania silnika niż narzędziem to optymalizacji zużycia paliwa i mocy. Umiejętne zarządzanie składem mieszanki może mieć istotny wpływ na zużycie silnika a co za tym idzie na bezpieczeństwo. W wyniku właściwego ...